Formát PDF je synonymem pro spolehlivé elektronické dokumenty, které jsou dostupné všem uživatelům bez ohledu na používaný operační systém. Nyní se však jeho vnímání rozšiřuje i o možnost používání jako rychlou a efektivní alternativu k papírovým dokumentům. To výrazně napomáhá k elektronizaci a automatizaci procesů ve veřejné správě a v její komunikaci mezi sebou a s podniky.
Použití informačních systémů ve státní a veřejné správě, převážně těch klíčových, je vymezeno především prováděcími vyhláškami k příslušným zákonům a také dalšími formami norem, které definují příslušné standardy. V oblasti výměny a ukládání elektronických dokumentů se bez vyjímky všude objevuje některá ze specifikací PDF. Nabízí se tedy přirozená otázka, proč jej nevyužít maximálně a nevyužít tuto technologii ke sjednocení práce s elektronickým dokumentem. Již samotné využití PDF spolu s aktivací rozšířené práce v Adobe® Reader® přinese obrovské možnosti práce s elektronickým dokumentem uvnitř úřadu.