Adobe Acrobat 9: práce s datovými schránkami
Jak na datové schránky
Dle zákona 300/2008 Sb. je nyní každé právnické osobě zřízena datová schránka, do které mají její uživatelé dostávat veškerou úřední korespondenci. V roce 2010 budou uživatelé (jak právnické tak i fyzické osoby využívat datové schránky k doručování elektronických faktur (od 1. ledna) a následovně i jakýchkoli dokumentů (od 1. července) Jste na tyto změny dostatečně připraveni a víte, co vám může Acrobat pro práci s datovými schránkami nabídnout?
Elektronický úřední dokument
Komunikace v systému datových schránek probíhá pomocí datových zpráv. Datová zpráva má určeného původce i příjemce a některá další data, vše v rámci elektronické obálky. Obsahem této obálky je v analogii s tou klasickou dokument - většinou formátu PDF, který je opatřen časovým razítkem a digitálním podpisem. Stejně jako v klasické papírové komunikaci chceme zachovat podobu dokumentu a stvrzujeme jej podpisem, díky digitálnímu podpisu a časovému označení jakýmkoli neoprávněným úpravám zabráníme. Koneckonců i státní úřady jsou povinny ukládat např. odeslané dokumenty do elektronického formátu standardu PDF/A.
Jak podepsat elektronický dokument
Acrobat umožňuje jednoduchou cestu k podpisu vašich dokumentů. Volbu Podepsat naleznete hned na hlavním panelu. Pro použití podpisu v systému datových schránek předpokládáme, že již máte ověřený digitální podpis. Pokud takový podpis nemáte, je nutné si jej nejdřív obstarat přes některou z certifikačních autorit (např. Českou poštu). Po volbě Podepsat dokument již jen umístíte tažením myši podpis na vámi určené místo v dokumentu. Díky certifikovanému podpisu si poté může i uživatel běžného Adobe Readeru snadno ověřit, zdali podepsaný PDF dokument pochází opravdu od vás a zda nebyl od umístění podpisu upraven.
Více o PODEPISOVÁNÍ DOKUMENTŮ PDF NALEZNETE na stránkách Adobe
Ověřujeme elektronický podpis
Dokumenty PDF přenášené v systému datových schránek obdržíme velmi pravděpodobně jako přílohu datové zprávy. Takto přiložený dokument můžeme otevřít v prostředí Adobe Acrobat nebo Adobe Reader. Oba dva nástroje nám umožňují ověřit pravost podepsaného dokumentu. Pokud je dokument podepsaný, aplikace se po jeho otevření pokusí ověřit správnost tohoto podpisu u příslušné certifikační autority. V Acrobatu nebo Adobe Readeru sami nastavujeme, které certifikační autoritě důvěřujeme a které ne. A právě na základě této důvěry a automatického ověření podpisu se nám v aplikací zobrazí buď zelené označení, které nám říká, že je podpis v pořádku nebo žluté znamení vykřičníku, signalizující problém se zkoumaným podpisem nebo jeho ověřením.
Více o OVĚŘOVÁNÍ PODPISŮ A CERTIFIKAČNÍCH AUTORITÁCH NALEZNETE na stránkách Adobe
Co dalšího vám může nabídnout Acrobat 9?
Dělají vám formuláře těžkou hlavu, stále je musíte vyplňovat na psacím stroji? Použijte Acrobat!
Pomocí Adobe Acrobat můžete jednoduše vytvářet elektronické formuláře PDF z aplikací Microsoft Word, Excel nebo naskenovaných dokumentů. Pole formulářů jsou automaticky rozpoznávána a převáděna na pole s možností vyplňování, případně lze v Acrobatu formulář vyplnit stejně jako na psacím stroji. Příjemce může vyplňovat formuláře online nebo offline, a to i v zdarma dostupném Adobe Readeru. Tvorba, distribuce a sběr formulářů nikdy nebyla tak jednoduchá.
Více o možnostech tvorby formulářů na stránkách Adobe
Lepší ochrana vašich dokumentů díky Adobe Acrobat 9
Přístup k citlivým informacím v dokumentech PDF můžete nyní jednoduše řídit pomocí pravidel pro uživatele. K omezení tisku, kopírování, pozměňování nebo prohlížení použijte různá oprávnění z nabídky Adobe Acrobat 9. Hesla a pravidla uložte jako zásady zabezpečení, které můžete jednoduše aplikovat na nové soubory PDF, a tím zajistit, že vaše dokumenty se nedostanou do nepovolaných rukou.

Adobe Acrobat 9 Standard
Ideální pro kancelářské pracovníky všech úrovní pokročilosti. Nabízí funkce pro spolehlivé sdílení dokumentů, rychlé vytváření formulářů a snadnou výměnu názorů.
Více informací
Adobe Acrobat 9 Pro
Ideální pro obchodní a kreativní profesionály. Nabízí funkce pro poskytování profesionálních dokumentů, správu recenzí dokumentů a vytváření a správu formulářů.
Více informací
Adobe Acrobat 9 Pro Extended
Ideální pro profesionály v oblasti obchodu a techniky. Nabízí funkce pro vytváření interaktivních prezentací, střetávání lidí a nápadů a účinné sdělování informací.
Více informacíSeznam prodejců
Libovolnou verzi Adobe Acrobat 9 si můžete zakoupit u našich distributorů a partnerů.
Možnosti licencování
Při nákupu více kusů můžete využít výhodné možnosti TLP a CLP licencování.
Stažení zkušebních verzí
Chcete-li si Adobe Acrobat vyzkoušet, využijte možnosti stažení 30ti denní trial verze.
Jak koupit Adobe Acrobat 9?
Domácí použití a firmy s jednou licencí
Při koupi jednotlivé licence doporučujeme obrátit se na nejbližšího autorizovaného resellera.
Přehled autorizovaných resellerů
Firmy s více licencemi
Při nákupu více licencí se obraťte na autorizovaného resellera. Doporučujeme také seznámit se s podmínkami TLP a CLP licencování, které může při nákupu více licencí přinést výrazné úpory.
Přehled autorizovaných resellerů
Zájemci o serverové řešení na bázi LiveCycle
Zajímáte-li se o řešení zpracování dokumentů a kontroly nad nimi pomocí serverové platformy LiveCycle, zkontaktujte prosím jednoho z Adobe Solution partnerů.
Přehled Adobe Solution partnerů
Školy
Zkontaktujte prosím jednoho z autorizovaných CLP resellerů pro oblast školství, prostřednictvím kterých Vám mohou být nabídnuty výhodné podmínky prostřednictvím speciálních EDU licencí.